Despre acest bar(B)log


Acest bar(B)log Ursesc, dedicat este modelismului static... dar si unor alte, felurite mormaieli ...

Proiectele Ursului Grizzlea :

joi, 21 iulie 2011

T-34/85, Revell (03130), 1/72


 Cuprins de o oarecare nostalgie, am socotit ca poate ar fi interesant sa postez, acest vechi proiect construit in 1/72.


Lucrarea provine din epoca modelistica in care Ursul, era proaspat amorezat de minunata si dragalasa braillescale... si a fost dusa la capat in 2004 sau in prima parte din 2005.

Mi-am dorit atunci un model care sa reprezinte acest extraordinar, mitic si glorios tanc, ce a zdrobit fara drept de apel gaunoasa fala a cosmarului teuton.  Si neaparat, intr-o inmatriculare a unei masini ajunse pana sub mustata lui nea’Adolf, in aprilie ’45, la cucerirea Berlinului.


 La baza are excelentul kit Revell, abia aparut in acele vremuri :


Desi de atunci au fost oferite pe piata multe alte kituri de T-34, mai moderne si mai pline de rafinamente la ordinea zilei, personal consider ca macheta celor de la Revell, ramane totusi una dintre cele mai bune, corecte si  oneste reprezentari al unui T-34/85, produs la Zavod-112 spre sfarsitul lui ’44 – inceputul lui ’45 :


Kitul ofera o inmatriculare a unui tanc ( numarul tactic 32 ),  al Brigazii 55 blindata, din Garda, apartinand Corpului 7 Blindat al Garzii Rosii, in timpul bataliei pentru Berlin. In profilul color de mai jos, este reprezentat ''SUVOROV'' ( numarul tactic 36 ), un tanc mai celebru din aceeasi unitate a Garzii :


La vremea respectiva, kitul a fost montat aproape ''din cutie'', fara sa folosesc absolut niciun set suplimentar pentru detaliere. Nici macar teava tunului  Zis S-53 de 85mm nu a fost inlocuita cu o piesa din metal… asa cum OBLIGATORIU as proceda in epoca actuala.

 
Fascinat fiind si atunci de fabricarea detaliilor suplimentare, am adaugat si acestui model unele mici fleacuri… cum ar fi manerele pentru desant, cele de la cutiile pentru unelte si bridele de pe turela ( din sarma de alama ), urechile de ridicare si centurile de sudura ale turelei, sistemul de acrosare pentru  rezervoarele suplimentare, zavorul interior al trapei comandantului ( banda si filament din stiren ) si… cam atat :


 

A fost vopsit cu un amestec propriu, din acrilice Tamiya, obtinandu-se ceva conform cu viziunea Urseasca despre verdele 4BO sovietic. 


Cum in acea epoca, conceptul ''Scolii Spaniole'' ( cu toti pigmentii, filtrele si zemurile ei ) era inca in gaoace, patinarea a fost realizata in vechiul si dulcele stil al scolii anglosaxone ( inca tare drag inimii Ursului ), ''a la Tony Greenland'' ca sa zic asa…


Au fost folosite ancestralele tehnici de ''washing'' cu uleiuri si ''drybrush'', iar in loc de pigmenti , pulberile din pastel si pastele metalice au facut si ele ce au putut :



6 comentarii:

  1. Tin minte ca ieri acest frumos T-34 al tau. Si mai tin minte ca m-am indoit atunci, ca si acum de "realismul" celor 2 dungi albe perpendiculare de pe turela. Mie-mi par mai degraba trasate cu precizie teutona, decat cu avant stalinist stopit bine cu vodca :-) ?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da! O lucrare care chiar daca este lipsita de upgrade-uri metalice si rasinoase arata minunat.
    Multumesc pentru minunata readucere aminte!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frate Bursuc, ai perfecta dreptate.
    Dungile de pe turela, vor sa reprezinte un sistem de recunoastere aeriana a vehiculelor aliate aflate in ''zona de contact'' dintre cele doua mari fronturi, cel occidental si cel sovietic. A fost stabilit de comun acord, intre rusi si anglo-americani, in ultimele zile ale razboiului, scopul sau fiind evitarea unor incidente de ''friendly fire'' in care aviatia aliata sa atace din greseala, blindatele sovietice. Sistemul a fost pus in aplicare in regim de urgenta, deci acele dungi ar trebui sa arate, mai degraba asa cum sugerezi tu.
    Chestiunea este ca, Ursul a folosit decalurile oferite de kit, decaluri ce contin si dungile de recunoastrere aeriana... trasate (cum zici matale) cu ''precizie teutona''. Ironia consta in faptul ca, aplicarea acestor decaluri peste relieful complicat al turelei, a reprezentat o adevarata aventura...
    Cu siguranta o sa reiau acest proiect, in 1/48 de aceasta data, folosind marcajele tncului Nr.36, ''SUVOROV''. Cu aceasta ocazie, voi reinterpreta trasarea benzilor de recunoastere si le voi da aparenta de aplicare la bidinea... intr-o pauza stropita cu niscai' vodca.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stimabile Jupan Crios,
    Ursul multumeste pentru comentariul tau, fiind bucuros ca aceasta veche lucrare, dintr-o epoca demult apusa... reuseste inca sa-ti atraga atentia.
    Aprecierile unui modelist de calibrul matale, sunt mai mult decat onorante !

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am stiut ca dungile sunt redate prin decaluri !! As fi jurat ca sunt trasate "la vopsea" !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai da, benzile de recunoastere sunt decaluri.
    Imagineaza-ti chinul aplicarii lor, peste relieful turmentat al turelei...
    Obstinatia de a folosi decalurile a fost stupida, ar fi fost mult mai usor si mai realist, daca le-as fi vopsit !

    RăspundețiȘtergere