Despre acest bar(B)log


Acest bar(B)log Ursesc, dedicat este modelismului static... dar si unor alte, felurite mormaieli ...

Proiectele Ursului Grizzlea :

marți, 19 iulie 2011

"HANNIBAL", Sherman M4A1(75), 1/48 (Ep.4)

Episodul 4

               ( Cititi Episodul 1 ) 

Venerabilul mos'Tamiya, ne-a pricopsit la kiturile sale de Sherman in 1/48, cu o chestie si mai oribila decat acel stupid sasiu metalic... anume lipsa TOTALA a ceea ce se numeste in pasareasca afevista, "sponson covers". Adica "podele" la partile laterale de la coca superioara, care depasesc latimea sasiului si sunt in surplomba, deasupra senilelor.
Acesta-i un pacat si-o boala veche tamiyota, cu radacini in kiturile lor din scara 1/35, la fel de lipsite de numitele "sponson covers".
Marele gol, oferit in schimb de mos'Tamiya, face ca modelul sa arate total caraghios, daca-l privim de jos: 


  
O lipsa si mai ordinara ( pentru mine, cel putin ) decat cea amintita mai sus... care-i cat-de-cat mascata de prezenta trenului de rulare, este cea a celor doua protectii blindate pentru filtrele de aer, montate pe placa din spate a sasiului.
 Pen'ca nu puteam sa las bietu' meu HANNIBAL in popoul gol, am pus manuta pe niste foi din stiren de diverse grosimi si, m-am apucat de croit :



Datorita acelei blestemate piese metalice si, datorita formei destul de complexe pe care coca o are pe interior, croitoriceala mea, n-a fost chiar o chestie foarte simpla : 


In fotografia de sus, se poate vedea ca am fabricat si flansele superioare de fixare, ale carcasei diferentialului.
 In loc sa ma chinui sa fabric si sa aliniez DOUA "sponson cover", am socotit ca-i mai simplu si mai eficient sa fabric o singura piesa monobloc. Asta poate fi o problema, pentru f'un frate mai curajos ca mine... care doreste sa adauge SI un interior...
Io personal, la ACEST PROIECT, nu pohtesc :



 Cel mai dificil de fabricat si aliniat, au fost cele doua protectii ale filtrelor, datorita formei torturate si unghiurilor total diferite intre laturi.
Aceste protectii urca pana in interior, sus in coca superioara si, formeaza peretii exteriori ai asa-numitilor "grousers compartments". Dar... despre acestia, mai tarziu...     


       
Desi nu aveam de gand, la acest proiect cu sasiu metalic... pentru a asigura o rigiditate mai mare fixarii piesei monobloc de sasiu, am fabricat pana la urma si flansele superioare de fixare ale carcasei diferentialului. Pana la urma... tot raul a fost spre bine :


Ideea acestui proiect, fata de alte cocktailuri shermaniste, a fost sa incerc sa-l detaliez cat mai mult... folosind cat mai putine produse "aftermarket".
In aceasta etapa, m-am ocupat de coca superioara. In fotografia de mai jos, se poate vedea ca i-am schimbat oleaca infatisarea... fata de piesa originala :



Am texturat suprafata cu Surfacer 500 pentru simularea efectului de fuziune, am detaliat aripile, busoanele rezervoarelor, balamalele capacului blindat al admisiei pentru aerul de racire al motorului si protuberantele frontale.
Am adaugat scara de acces a echipajului si suporturile trapelor in pozitia deschis si am modificat pozitia bridei frontale de fixare a cablului de remorcare.
Am adaugat sitele de protectie ale capacelor compartimentului pentru "grousers" ( din fotoincizie ), farurile cu protectiile lor ( tot din PE ), sirena + canalizatia sa electrica... si o superba mitraliera de 0,3 inch, de la "RB Models" :




 Dar ... cel mai mult am muncit la periscoapele rotative ale trapelor frontale, pe care le-am reconstruit TOTAL, din piesa originala am pastrat doar capacul basculant de protectie :


A fost o chestiune de "onoare"... ca sa-i zic asa... Daca in "odioasa scara" si chiar si in braille ( la kiturile Dragoneze moderne ) exista optiunea de a monta periscoapele deschise, la kiturile pasoptiste NU EXISTA din cutie, aceasta binecuvantare...
Prea multe, multpreaspaniole proiecte vazut-am io... la care autorul, desi la indemana le-a avut... cu mare gratie si nepasare le-a montat inchise. Chestie care, cel putin la Sherman, este nitel stupida. Macar periscopele driver-ului si al comandantului, ar trebui sa fie in pozitia deschis.
Pe langa periscoape, am mai detaliat oleaca si trapele :




Cum am zis mai sus, am acordat ceva atentie si busoanelor rezervoarelor si balamalelor capacului blindat :



Pentru luminile de pozitie/stopurile din spate, a trebuit sa aduc doua corectii.
In primul rand la suportul si canalizatia electrica din spate (adaugata), apoi la protectiile lor... Piesele din fotoincizie pe care le ofera setul folosit de mine, au o forma eronata. Asa ca... a trebuit sa utilizez piesele originale din stiren, subtiate considerabil cu o freza diamantata cilindrica, pe interior.
Am profitat de ocazie si am dat si o gaura pentru manivela, in locul cuvenit. 




                          ( Cititi Episodul 5 )



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu