Despre acest bar(B)log


Acest bar(B)log Ursesc, dedicat este modelismului static... dar si unor alte, felurite mormaieli ...

Proiectele Ursului Grizzlea :

sâmbătă, 16 iulie 2011

''IN THE MOOD'', Sherman M4A1(76)W, 1/48 (Ep.2)

Episodul 2             

       ( Cititi Episodul 1 )


Cea mai plicticoasa faza in abordarea unui proiect shermanist, este trenul de rulare. Caci, atat suspensia VVSS cat si cea HVSS, destul de complicate si stufoase sunt ele, dar sunt exact cele care dau caracterul de neconfundat, acestui SPLENDID blindat.
De aceea, io pornesc orice proiect cu... boghiurile.

Cele HB sunt destul de finute si fainute, mergand pana la trufandale ca serii si numere de turnare, vizibile p'alocuri. Sunt mai detaliate ca cele Tamiyote, dar acestea beneficiaza de un "relief" mai bun...
Nici galetii D85163 "stantati" nu-s rai ca detaliu, fiind reprezentate pana si valvele pentru gresare, cate doua pe fiecare fata. Da, pe FIECARE, pen'ca fata de cei Tamiyoti acestia au AMBELE fete...
Criticabil este doar relieful "spitelor" stantate, acestea fiind cam costelive. Nu-s de parerea larg acceptata in siturile pasoptiste, ca cei Tamiya sun "corecti" ca relief, iar acestia o gluma proasta. Relieful "spitelor" Tamiyote este cam obez, asa ca adevarul este in medie cam la mijloc... fara sa tinem seama de zecii de subcontractori care i-au produs, CU FOARTE MARI variatii de forma.
Par'egzamplu, unii folositi de Chrysler, sunt foarte aproape de cei HB...

Boghiurile din acest kit si cel de M4, au bratul rolei de retur orizontal (C100334), asa cum trebuie sa fie...
Dar, aici a intervenit prima hiba care m-a deranjat FOARTE TARE, inexistenta ( aproape ) a reprezentarii "pillow block"-urilor, adica distantierelor pentru inaltarea rolelor de retur. Si rolele in sine, al caror butuc liseste... fiind inlocuit de chinezi cu un ax pricajit, pe care rola balangane in voie...
Asa ca, am trecut la treaba, reconstruind TOTAL butucul rolelor de retur, axul acestora si distantierele ridicatoare pe care se sprijina axele. Totul din profile stirenoase de la "Evergreen". In acelasi timp am adaugat cat de mult am putut din multele detalii lipsa (mai ales bolturi de fixare) : 





Senilele le-am executat apoi, dupe vechiul si drag inimii mele obicei. Rotile intinzatoare sunt tot HB:


A urmat apoi sasiul ( coca inferioara ). L-am folosit pe cel HB, care este cu ani lumina peste cel scarbos-de-feros de la Mos'Tamiya.
Deasemenea si carcasa diferentialului, model "tarziu" E8543 "Mary Ann", este tot de provenienta HB la acest proiect... fiind ea mai mult decat decenta in forme.
La fel placa din spate, care are anumite diferente fata de cea pentru M4/M4A1(75) de la Tamiya. Diferente, BINE reprezentate de chinezi !
 Bineinteles ca am adugat cat de multe detalii am fost in stare, in special bolturile de fixare ale carterului diferentialului, valvele de scurgere, bolturile de frictie ale mecanismului de intindere a senilei, bridele de remorcare, treptele de acces la bord de pe bot, etc :






Filtrele Vortox "box shape" si cupla de remorcare sunt
Tamiya... din motive de corectitudine si detalii superioare. Apropo de filtre, chinezii s-au inspirat dupe kitul Italeri in 1/35... avand ca rezultat aceleasi orori nerealiste.
  Datorita grosimii mari a rasinii din care este turnata coca superioara, a trebuit sa tai si sa remodelez partea lor de sus. Pacat... dar cu adevarat inobservabil :




**************************************************************


    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu