Despre acest bar(B)log


Acest bar(B)log Ursesc, dedicat este modelismului static... dar si unor alte, felurite mormaieli ...

Proiectele Ursului Grizzlea :

miercuri, 20 iulie 2011

"HANNIBAL", Sherman M4A1(75), 1/48 (Ep.5)

Episodul 5

              ( Cititi Episodul 1 ) 

Cum nici un tanc nu se poate numi ca atare, in lipsa falicului sau atribut, anume TURELA... iata ca bietul meu HANNIBAL, si-a capatat-o intr-un tarziu pe-a sa !
 Straduindu-ma sa ma pastrez inlauntrul temei acestui proiect, anume sa detaliez oleaca subdetaliatul dar ONESTUL kit Tamiya, am aplicat si asupra numitei turele, tratamentul la care m-a dus capul. In imaginea de mai jos, se poate vedea o comparatie fata de piesa oferita in kit : 



La o privire mai de-aproape, se poate vedea ca am adugat in jurul montantului tunului ( gun shield M34 ), bolturile lipsa.
Deasemenea am inlocuit grosolanul ''blade sight'' (catare auxiliara pentru tun), din fata periscopului ochitorului, cu o fina piesa din fotoincizie.
In jurul domului extractorului de fum, am simulat centura de sudura.
Am decupat periscopul incarcatorului, pe care-l voi reface in totalitate, in pozitia deschis... identic cu procedura aplicata celor doua periscoape ale trapelor din fata.
 Gaura mortierului de 2 inch, am colmatat-o cu ciano, deoarece acest tip de turela timpurie nu era echipata cu mortierul destinat lansarii rachetelor de semnalizare si a grenadelor antipersonal.
Am aplicat un prim strat de ''Surfacer-500'' de la Gunze, pentru simularea efectului de fuziune la turnare : 



In imaginea de mai jos, se pot vedea cele doua gauri pentru scurgerea apei de ploaie, practicate in centura de sudura de la baza domului extractorului de fum.
Am dat gaurile in care voi lipi bridele de fixare (ale husei stranse, dar... folosite pentru ORICE altceva de catre echipaje), din spatele turelei.
Deasemenea am simulat doua pastile de sudura (deja gaurite), deasupra trapei de comunicatie ( pistol port ) pentru a adauga acolo un maner (total neconventional), folosit pentru accesul mai facil la trapa superioara si pentru... agatat tot felul de bulendre :



Pentru tunul M1 de 75mm, am folosit o frumusica teava din alama, de la firma chinezeasca ''Lion Roar''.
Am montat-o in scutul exterior ( rotor shield ), model foarte timpuriu, mic si fara ''urechi'' de protectie :



Am terminat de fabricat periscopul incarcatorului, in pozitia deschisa... si m-am gandit ca o fotografie a minusculei piese, inainte de montarea ei in turela, ar putea fi de oarece interes:


Periscopul din ultima imagine, desi pentru turela, este identic cu cele pentru trapele din fata, executate cu aceeasi metoda de fabricatie. Un element comparativ, poate aduce dovada, ca-s construite nu pe genunchi... ci pe degetele... 


Lucrarile la turela incep sa se apropie de sfarsit...
In aceasta etapa, am adaugat ca mitraliera coaxiala de 0,3 inch, o minunata piesa de la "RB Models", sora geamana cu cea folosita pentru mitraliera frontala.
Am montat periscopul incarcatorului in alveola cuvenita si am adaugat bridele (pentru husa stransa) si manerul (improvizat de echipaj).
Deasemenea si soclul antenei si-a gasit locul. Am folosit o piesa canibalizata dintr-un kit ''Hobby Boss''.
Apoi am aplicat un al doilea strat de textura, tot cu Surfacer-500.
Am inceput sa detaliez trapa comandantului... dar aici, mai este ceva de munca : 




A fost rezolvata si problema detalierii trapei comandatului ( TC Hatch )... ceva de munca, as zice ca a fost...
Rezultatul la care am ajuns, poate fi comparat cu piesele ''virgine'', din kit :



Am adaugat/modificat multe chestii, cum ar fi :
- mecanismul de blocare al suportului mitralierei M2HB...
- pernutele anti-cucuie si mecanismul de blocare al rotatiei inelului trapei, pe circumferinta interioara...
- pe trapa din dreapta, periscopul si mecanismul lui de rotatie, pe interior, iar pe exterior ''inaltatorul'' pentru ''catarea'' (blade sight) aflata mai in fata pe turela...
- pe trapa din stanga, manerele pentru deschidere/inchidere (interior/exterior) si mecanismul de zavorare al trapei, pe interior :





A migalit ceva Ursul, la cele zise mai sus, dar... asezand trapa la locul ei si privind-o in context, consider ca a meritat :



Era fara niciun rost, ca Ursul sa-si bata capul pentru a adauga toate aceste detalii, la o trapa a comandantului deschisa... daca acolo nu ar fi plasat, insusi respectivul comandat ! 

 
Pentru domnia sa, am ales o figurina din superbul echipaj american de tanc, produs de GASOLINE in rasina... si sculptat de catre Manel Arin.




                         ( Va urma, Episodul 6 )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu